Haber

PES 2017 Demo İnceleme


Pro Evolution Soccer 2017 
Ön İnceleme

Shanoglu'nun Gözünden

Oradan, buradan, şuradan gördüğümüz kadarıyla. Bilirsiniz bu bir ön inceleme. Şuan burada anlatacaklarım gerçeğe ne kadar yakın ne kadar uzak olur bilinmez. Oyun çıkar oynarız o zaman burada yazdıklarımız ne kadar tutarlı anlarız. Fakat oyun çıkmadan söylediğim her cümle tartışılır niteliktedir (tabi konuyu tartışmaya götürmeyelim). Ben bilgisayarımda (şuanda dahil) Fifa ve Pes'i bulundururum. İki oyununda zevki farklıdır benim için. Onun için bir karşılaştırma yapma gereği duymuyorum (hele ki oyunlar çıkmadan). Şimdi öncelikle şuna değinelim; Pes bu sene bize neler vadetti. ? Gelelim ilk noktaya, Takım Kontrolü tabiri. PES Burada bize takımı bütünüyle kontrol etme imkanı sunuyor. Taktik konusunda her zaman benim gönlümü fetheden yöntemleriyle bu seferde şaşırtmadı. Detaylandırmak gerekirse maç esnasında takımı bütünüyle defansa veya atağa sürükleyebileceğiz. Diğer oyunlarda da bu var gibi gözükse de bu sefer biraz daha ince dokunuşlar yapabileceğiz sanırım. 

2. Bir yenilikse; Benim en çok dikkatimi çeken yenilik ''Gerçekçi Dokunuş'' özelliğidir. Evet yıllardır hepimiz tek bir oyuncuyla 10 kişiyi çalımlayıp gol attık yada 3 pas 2 pas yapıp yine gol attık. Bu ilk başlarda bana zevk verdiyse de sonrasında çok saçma olduğunu düşünmüştüm. PES bu sefer çok daha gerçekçi ikili mücadele yapabileceğimizi söylüyorlar. (yani yok artık öyle 3 kuruşa 5 köfte)... 

3. Değinmek istediğim nokta hepimizi isyana teşvik eden ''Kaleci'' vakası :) Her şutu gol yiyen kaleciler olmayacakmış artık. (Her takımın kalecisini Muslera yapacaklarmış). Şaka bir yana bunun gerçekten çoktan halledilmesi lazımdı. Yani ne öyle ceza sahası dışından dümdüz çekilen şutları yiyen kaleci. Aslında bunun birazda fizikle alakası var ama bu sefer fizikle yapılan değişikliklerden dolayı kalecide de büyük bir güncelleme yaptılar ki böyle bir iddiaları var. 

4. Önemli konu Steam' da Türkçe seslendirme olduğunu görmemizdir. Eğer öyle olursa gerçekten beni kalbimin tam orta yerinden fethedecektir (her yerinden öpüyorum Rüştü gibi bir replik olacak var ya :) Her şey bir yana benim izlediğim gameplayler olsun ne biliyim trailerler olsun pes sanki bu sene kalkınışa geçecek gibi. Bu bir tahmin ne olacağı bilinmez. Son birkaç senedir ben oyunu alıp fazla oynamam. Hep büyük bir heyecanla alırım fakat hüsrana uğrarım (şahsi fikrim). Her ne kadar PES 13 çok kolay-çok çabuk gol atılıyor adam geçiliyor diye kızsam da o oyun 15 ve 16'tan daha eğlenceliydi. PES simülasyona bir adım atmış gibi görülüyor. Bakalım ne olacak çıkınca kafadaki soru işaretlerini Tam İncelemeyle Gidermeyi düşünüyorum. Şimdilik bu kadar yeterli sanırım, aşağıda kategorileştirdiğim incelemelere göz atabilirsiniz.
KONAMI her sene grafiklerde oynama yapıyor bunu hissedebiliyoruz. Fakat bu konuda ne kadar çağ atlatabiliyorlar orası muamma. Yani ben PES 15 ile 16 arasında grafiğe şaşırma patlaması yaşadım mı ? Hayır. 15-16 Grafik konusunda bana farklı gelmiyor. Hele ki ben peste ünlü bir oyuncuyu (PES 15'ti sanırım adını hatırlamıyorum oyuncunun) Hakkı Bulut'a benzettiğim oldu. Bazı oyuncuları çok iyi benzetiyorlar bazılarını ise hiç önemsemiyorlar gibi. Bu kısımda ciddi bir adım atmaları şart. PES 17 Hakkında grafik konusunda ne diyebiliriz. Baktık gameplaylere gördük. Ben beğendim çok daha canlı grafikler var. Renkler biraz daha doygun ve oyuncular çok daha belirgin. Fazla kasmamışlar yine ama yeterli seviyede düzeltme yapmışlar. Oyuncuların geneli de güzel çizildiyse oldu bu iş.


Ödüllü seri, hem kontrol, hem de yeni otantik görsellerle interaktif gerçekçilik sağlayarak ünlü oynanışını yeni bir seviyeye taşıyor. 

Pro Evolution Soccer 2017'de bu yeni özelliklerle Gerçekliği Kontrol Edin:

• Gerçek Dokunuş – Futbolcular topu, nerede ve nasıl kontrol ettiğinize bağlı olarak benzersiz şekillerde kontrol edecek
• Adaptif YZ – Bir futbol oyununda ilk defa yapay zeka nasıl oynadığınızı öğrenip buna göre tepki verecek
• Doğal Futbolcu Hareketi – Futbolculara hayat vermek üzere yüzlerce yeni animasyon eklendi
• Kaleciler – Kaleciler yeni hareketler ve animasyonlarla artık çok daha kaliteliler
• myClub – Yeni myClub Gözcü/Müzayede özelliğiyle istediğiniz futbolcuları alın











Yazar shanoglu

Teknoloji yayıncılığı konusunda hem basılı hem de dijital alanda birçok farklı mecrada görev alan editör; haber, dosya konusu ve makaleler hazırlamanın dışında ürün incelemeleri de gerçekleştiriyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.