Makale

RAW Olan USB Bellek Kolayca Nasıl Düzeltilir?




Genellikle format atmak için USB hazırlarken sıklıkla yapılan hatalar yüzünden Flash USB bellekler RAW biçimine dönüşebiliyor. Bende geçen gün ki deneme sırasında kullandığım bir program sayesinde USB’mi RAW’a dönüştürmüş oldum. RAW olduğu zaman USB belleğinizi bilgisayarınıza taktığınızda bir donanım takılma sesi geliyor fakat bilgisayarım’da usb görünmüyor dahası bu USB’yi o kullandığınız yazılım ile tekrardan farklı bir ISO dosyası yazmak için de kullanamıyorsunuz. Bu işlem kafamı kurcalarken artık ben de USB belleğin çöp olacağına inanmaya başladım. Sonra dedim ki boş bir zamanımda ben buna bir bakayım. Araştırmalarım sonucunda Rufus isimli bir program buldum.

Diğer USB’ye ISO dosyası yazdırma programlarının hiç biri belleğimi görmüyorken Rufus görmüştü. Hemen öylesi bir Partition Magic’indirdim. Tabii bunun bootable yani boot edilebilir versiyonunu indirdim. ISO dosyasını Rufus ile bu USB belleğe yazdırmak istedim ve Rufus başarılı şekilde belleği FAT32 birimine çevirip ISO yazma işlemini tamamladı. Daha sonradan da flash belleğimi kolayca biçimlendirdim ve tekrardan dosyalar ile verilerimi yedeklemek üzere kullanmaya başladım. Bu sorunu yaşadığımda Türkçe sayfalarda soruna çare olabilecek bir sayfa bulamamıştım. Bu nedenle de bu yazıyı her ne kadar teknik olsa da paylaşmak istedim.

Rufus

Yazar shanoglu

Teknoloji yayıncılığı konusunda hem basılı hem de dijital alanda birçok farklı mecrada görev alan editör; haber, dosya konusu ve makaleler hazırlamanın dışında ürün incelemeleri de gerçekleştiriyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.